PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego ( Dz.U. z 2000 r. Nr 98 poz. 1071 z późn. zm.), ustawa z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2001r. Nr 125, poz.1371 z późn. zm.), rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 lipca 2004r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem transportu drogowego oraz za egzaminowanie i wydawanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz.U. z 2004r. Nr 159, poz. 1664), rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 czerwca 2004r. w sprawie wzorów zezwoleń na wykonywanie krajowych i międzynarodowych przewozów drogowych osób oraz wpisów zezwoleń (Dz.U. z 2004r. Nr 144, poz. 1519)
PROCEDURA:
Wymagane dokumenty:
- wniosek o wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką.
Do wniosku należy dołączyć:
1. kserokopię licencji;
2. informację określającą grupę osób, która będzie uprawniona do korzystania z przewozu;
3. proponowany rozkład jazdy uwzględniający przystanki, godziny odjazdów i przyjazdów środków transportowych, długość linii komunikacyjnej, podaną w kilometrach, i odległość między przystankami oraz liczbę pojazdów niezbędnych do wykonywania codziennych przewozów, zgodnie z rozkładem jazdy;
4. schemat połączeń komunikacyjnych z zaznaczoną linią komunikacyjną i przystankami;
5. potwierdzenie uzgodnienia zasad korzystania z obiektów dworcowych i przystanków innych niż zlokalizowanych przy drogach publicznych, ustalone z ich właścicielami lub zarządzającymi.
Termin odpowiedzi: Do 30 dni.
Tryb odwoławczy: Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Burmistrza Miasta Myszkowa, odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Załatwienie sprawy:
Odbiór zaświadczenia o wydaniu zezwolenia może nastąpić w jednej z dwóch form:
- osobiście przez wnioskodawcę lub przez pełnomocnika;
- za pośrednictwem poczty.
OPŁATY:
Opłata za wydanie zezwolenia jest wyliczana zgodnie z obowiązującymi stawkami. Za wydanie zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych specjalnych pobiera się następujące opłaty:
• za wydanie zezwolenia na okres:
- do 1 roku – 50,00 zł.
- do 2 lat – 75,00 zł.
- do 3 lat – 100,00 zł.
- do 4 lat – 125,00 zł.
- do 5 lat – 150,00 zł.
- opłaty dokonujemy w kasie Urzędu Miasta lub bezgotówkowo na konto Urzędu Miasta:
Nr konta bankowego: BNP Paribas Bank Polska S.A. 76 1600 1462 1746 4218 1000 0001
- termin płatności – z chwilą złożenia wniosku.
Za zmianę zezwolenia, polegającą na zmianie danych w nim zawartych pobiera się opłatę w wysokości 10% opłaty uiszczonej za wydane zezwolenie.
Za wydanie wypisu z zezwolenia pobiera się opłatę w wysokości 1% opłaty uiszczonej za wydane zezwolenie.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA:
Wydział Spraw Obywatelskich i Ewidencji Gospodarczej, pok. 150.
Telefon: 34 313-26-82, wew. 148.