Wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką na obszar gminy
PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98 poz. 1071 z późn. zm.), ustawa z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2001r. Nr 125, poz.1371 z późn. zm.), rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 lipca 2004r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem transportu drogowego oraz za egzaminowanie i wydawanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz.U. z 2004r. Nr 159, poz. 1664), rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 czerwca 2004r. w sprawie wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych licencji (Dz.U. z 2004r. Nr 153, poz. 1612).
PROCEDURA:
Wymagane dokumenty:
- wniosek o wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką.
Do wniosku należy dołączyć:
1. odpis z rejestru przedsiębiorców albo z ewidencji działalności gospodarczej;
2. kserokopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji statystycznej (REGON);
3. kserokopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej (NIP);
4. oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców spełniających warunki:
- przedsiębiorca osobiście wykonujący przewozy i zatrudnieni przez przedsiębiorcę kierowcy, a także inne osoby nie zatrudnione przez przedsiębiorcę, lecz wykonujące osobiście przewozy na jego rzecz, spełniają wymagania określone w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym oraz w innych przepisach określających wymagania w stosunku do kierowców, a także nie byli skazani prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwa umyślne przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji, mieniu, wiarygodności dokumentów lub środowisku oraz posiadają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie transportu drogowego taksówką, potwierdzonego zdanym egzaminem, lub wykażą co najmniej 5-letnią praktykę w zakresie wykonywania tego transportu;
5. zaświadczenie z rejestru skazanych stwierdzające niekaralność osób, o których mowa w art.5 ust. 3 pkt.1
6. kserokopie dowodu rejestracyjnego pojazdu, a w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem pojazdu; dokument potwierdzający prawo do dysponowania nim.
Termin odpowiedzi: Do 90 dni.
Tryb odwoławczy: Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Burmistrza Miasta Myszkowa, odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Załatwienie sprawy:
Odbiór zaświadczenia o wydaniu licencji może nastąpić w jednej z dwóch form:
- osobiście przez wnioskodawcę lub przez pełnomocnika;
- za pośrednictwem poczty.
OPŁATY:
Opłata za licencje i wypisy z licencji jest wyliczana zgodnie z obowiązującymi stawkami. Za udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką pobiera się następujące opłaty:
• za wydanie licencji na okres:
- od 2 do 15 lat – 200,00 zł.
- od 15 do 30 lat – 250,00 zł.
- od 30 do 50 lat – 300,00 zł.
- opłaty dokonujemy w kasie Urzędu Miasta lub bezgotówkowo na konto Urzędu Miasta:
Nr konta bankowego: BNP Paribas Bank Polska S.A. 76 1600 1462 1746 4218 1000 0001
- termin płatności – z chwilą złożenia wniosku.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA:
Wydział Spraw Obywatelskich i Ewidencji Gospodarczej, pok. 150.
Telefon: 34 313-26-82, wew. 148.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Paweł Skotniczny |
Data wprowadzenia: | 2008-01-29 14:28:22 |
Opublikował: | Paweł Skotniczny |
Data publikacji: | 2008-01-29 14:28:22 |
Ostatnia zmiana: | 2023-01-24 14:25:27 |
Ilość wyświetleń: | 3046 |