Zgłoszenie pobytu czasowego
URZĄD MIASTA MYSZKOWA
tel. 34 313-26-82
Wydział Spraw Obywatelskich i Ewidencji Gospodarczej (SO)
tel. 34 313-50-33
tel. 34 313-50-33
I. Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018poz. 2096) , ustawa z dnia 24.09.2010r. o ewidencji ludności (t. j. Dz. U. z 2018r. Poz. 1382 t.j), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13.12.2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (t. j. Dz. U. z 2017r. Poz. 2411), ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16.11.2006r. (t. j. Dz. U. z 2018r. Poz. 1044).
Ustawa z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018poz. 2096) , ustawa z dnia 24.09.2010r. o ewidencji ludności (t. j. Dz. U. z 2018r. Poz. 1382 t.j), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13.12.2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (t. j. Dz. U. z 2017r. Poz. 2411), ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16.11.2006r. (t. j. Dz. U. z 2018r. Poz. 1044).
II. Wymagane dokumenty
1. Wypełniony i potwierdzony prawidłowo formularz "Zgłoszenie pobytu czasowego" (dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka).
2. Dokumenty do wglądu:
- dowód osobisty lub paszport,
- tytuł prawny do lokalu: akt własności lokalu (budynku), tj. wyciąg z księgi wieczystej lub aktualny akt notarialny zakupu nieruchomości, umowa najmu, przydział lub decyzja na mieszkanie
1. Wypełniony i potwierdzony prawidłowo formularz "Zgłoszenie pobytu czasowego" (dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka).
2. Dokumenty do wglądu:
- dowód osobisty lub paszport,
- tytuł prawny do lokalu: akt własności lokalu (budynku), tj. wyciąg z księgi wieczystej lub aktualny akt notarialny zakupu nieruchomości, umowa najmu, przydział lub decyzja na mieszkanie
III. Opłaty
Nie pobiera się.
Nie pobiera się.
IV. Termin załatwienia sprawy
Niezwłocznie.
Niezwłocznie.
V. Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Spraw Obywatelskich i Ewidencji Gospodarczej - ewidencja ludności pokój nr 153.
Wydział Spraw Obywatelskich i Ewidencji Gospodarczej - ewidencja ludności pokój nr 153.
VI. Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Nie przysługuje.
VII. Informacje dodatkowe
1. Osoba meldująca powinna uzyskać na formularzu "Zgłoszenie pobytu czasowego" czytelny podpis osoby dysponującej tytułem prawnym do lokalu: zarządcy (właściciela, współwłaściciela) lub najemcy (współnajemcy) lokalu potwierdzający fakt zamieszkania pod wskazanym adresem
2. Osoba obowiązana jest zameldować się na pobyt czasowy najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca na okres dłuższy niż 3 miesiące.
3. Jeżeli akt własności dotyczy tylko terenu lub nie zawiera adresu (ulica, numer) musi być przedstawiony inny dokument potwierdzający istnienie nieruchomości budowlanej (np. "zawiadomienie o nadaniu numeru adresowego")
4. Zameldowania w imieniu osoby obowiązanej do zameldowania może dokonać członek rodziny, opiekun ustawowy lub faktyczny lub każda inna osoba przedstawiając wszystkie nie budzące wątpliwości wymagane dokumenty i potwierdzenia.
5. W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się zgłoszenia może dokonać pełnomocnik na podstawie pisemnego pełnomocnictwa (art. 33 § 2 Kodeksu Postępowania Administracyjnego), po okazaniu przez pełnomocnika jego dowodu osobistego. Złożenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł (pełnomocnictwo nie podlega opłacie skarbowej jeżeli jest udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).
6. Organ wydaje potwierdzenie zameldowania na pobyt czasowy na wniosek osoby dokonującej zameldowania na pobyt czasowy (art. 32 pkt.2). Opłata skarbowa w wysokości 17 zł (zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej).
1. Osoba meldująca powinna uzyskać na formularzu "Zgłoszenie pobytu czasowego" czytelny podpis osoby dysponującej tytułem prawnym do lokalu: zarządcy (właściciela, współwłaściciela) lub najemcy (współnajemcy) lokalu potwierdzający fakt zamieszkania pod wskazanym adresem
2. Osoba obowiązana jest zameldować się na pobyt czasowy najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca na okres dłuższy niż 3 miesiące.
3. Jeżeli akt własności dotyczy tylko terenu lub nie zawiera adresu (ulica, numer) musi być przedstawiony inny dokument potwierdzający istnienie nieruchomości budowlanej (np. "zawiadomienie o nadaniu numeru adresowego")
4. Zameldowania w imieniu osoby obowiązanej do zameldowania może dokonać członek rodziny, opiekun ustawowy lub faktyczny lub każda inna osoba przedstawiając wszystkie nie budzące wątpliwości wymagane dokumenty i potwierdzenia.
5. W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się zgłoszenia może dokonać pełnomocnik na podstawie pisemnego pełnomocnictwa (art. 33 § 2 Kodeksu Postępowania Administracyjnego), po okazaniu przez pełnomocnika jego dowodu osobistego. Złożenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł (pełnomocnictwo nie podlega opłacie skarbowej jeżeli jest udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).
6. Organ wydaje potwierdzenie zameldowania na pobyt czasowy na wniosek osoby dokonującej zameldowania na pobyt czasowy (art. 32 pkt.2). Opłata skarbowa w wysokości 17 zł (zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej).
Załączniki (2) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Józef Widera |
Data utworzenia: | 2012-01-19 13:15:59 |
Wprowadził do systemu: | Józef Widera |
Data wprowadzenia: | 2012-01-19 13:16:07 |
Opublikował: | Józef Widera |
Data publikacji: | 2012-01-19 13:24:20 |
Ostatnia zmiana: | 2022-05-05 13:42:17 |
Ilość wyświetleń: | 3838 |