Rejestracja zgonów
REJESTRACJA ZGONÓW
Wymagane dokumenty:
Zgon należy zarejestrować wciągu 3 dni po otrzymaniu od lekarza karty zgonu w USC w miejscowości, w której nastąpił zgon. W tym przypadku nie ma znaczenia miejsce zamieszkania zmarłego. Zgłoszenia może dokonać:
- małżonek lub dzieci zmarłego;
- najbliżsi krewni lub powinowaci;
- osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon;
- osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały;
- administrator domu, w którym nastąpił zgon.
Następujące dokumenty niezbędne do zgłoszenia zgonu:
- karta zgonu wystawiona przez placówkę zdrowia
- dowód osobisty osoby zmarłej lub paszport dla cudzoziemca
- dowód osobisty współmałżonka dla osób pozostających w związku małżeńskim /jeżeli jest dostępny/
- książeczka wojskowa dla mężczyzn do 50 roku życia /jeżeli jest dostępna/
- dowód osobisty osoby, która zgłasza zgon -do wglądu.
UZYSKANIE ODPISU AKTU STANU CYWILNEGO - już sporządzonego
W celu uzyskania dokumentu należy:
- podać rodzaj żądanego dokumentu
- podać datę zdarzenia /urodzenia, małżeństwa, zgonu/
- okazać dowód osobisty lub paszport
DOKUMENTY WYDAJE SIĘ OSOBIŚCIE OSOBIE KTÓREJ DOTYCZY DANY AKT, JEJ WSTĘPNEMU, ZSTĘPNEMU, RODZEŃSTWU, MAŁŻONKOWI, PRZEDSTAWICIELOWI USTAWOWEMU, OPIEKUNOWI , OSOBIE, KTÓRA WYKAŻE W TYM INTERES PRAWNY ,NA WNIOSEK SĄDU, PROKURATURY , ORGANIZACJOM SPOŁECZNYM , JEŻELI JEST TO ZGODNE Z ICH CELEM STATUTOWYM I PRZEMAWIA ZA TYM INTERES SPOŁECZNY, ORAZ ORGANOM ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ ,JEŻELI JEST TO KONIECZNE DO REALIZACJI ICH USTAWOWYCH ZADAŃ /art. 45 prawa o aktach stanu cywilnego/.
OPŁATY SKARBOWE w USC
Opłaty skarbowe pobierane przez Urzędy Stanu Cywilnego od dnia 1.01.2015 roku zgodnie z Ustawą z dnia 16 listopada 2006roku (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r. poz. 1628
- od odpisu zupełnego aktu stanu cywilnego - 33,00 zł
- od odpisu skróconego aktu stanu cywilnego - 22,00 zł
- odpis wielojęzyczny aktu stanu cywilnego - 22,00 zł
- od zaświadczenia od dokonanych wpisach lub o ich braku w księgach stanu cywilnego - 24,00 zł
- od pozostałych zaświadczeń - 26,00 zł
Decyzje administracyjne
- odpis zupełny aktu stanu cywilnego wydany po dokonaniu transkrypcji - 50,00 zł
- Odpis zupełny aktu s.c. wydany po dokonaniu odtworzenia treści zagranicznego dokumentu - 39,00 zł
- odpis zupełny aktu s.c. wydany w wyniku sprostowania lub uzupełnienia aktu - 39,00 zł
- decyzja- zmiana imienia i nazwiska - 37,00 zł
- decyzja odmowna - 10,00 zł
- inne czynności Kierownika USC - 11,00 zł
Z DNIEM 1 WRZEŚNIA 2015 R. ZGODNIE Z ART.125 USTAWY: PRAWO O AKTACH STANU CYWILNEGO WYDANIE ODPISU STANU CYWILNEGO MOŻLIWE JEST TYLKO PO WCZEŚNIEJSZYM PRZENIESIENIU TEGO AKTU DO CENTRALNEGO REJESTRU STANU CYWILNEGO TZW. "ŹRÓDŁA". URZĄD STANU CYWILNEGO WYDAJE TAKI ODPIS W CIĄGU 7 DNI ROBOCZYCH OD DNIA ZŁOŻENIA WNIOSKU, W SYTUACJI GDY USC MYSZKÓW, NIE JEST W POSIADANIU ŻĄDANEGO AKTU TERMIN TEN WYNOSI 10 DNI.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA:
URZĄD STANU CYWILNEGO
42-300 MYSZKÓW
ul. Kościuszki nr 26, pok. 116, 117, 118
tel.34/313-26-82 wew. 143, 164, 180;
e-mail: usc@miastomyszkow.pl
Nr konta:
BNP Paribas Bank Polska S.A.
11 1600 1462 1746 4218 1000 0007
Załączniki (5) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Wniosek - akt zgonu (89.2kB) | ||
Wniosek o sprostowanie aktu (65.2kB) | ||
Wniosek o uzupełnienie aktu stanu cywilnego (65.4kB) | ||
Transkrypcja aktu zgonu (79.5kB) | ||
Pełnomocnictwo (75.8kB) |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Paweł Skotniczny |
Data wprowadzenia: | 2008-02-20 14:03:47 |
Opublikował: | Paweł Skotniczny |
Data publikacji: | 2008-02-20 14:03:47 |
Ostatnia zmiana: | 2023-08-29 15:02:23 |
Ilość wyświetleń: | 8199 |