Wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych na obszar gminy
PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego ( Dz.U. z 2000 r. Nr 98 poz. 1071 z późn. zm.), ustawa z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2001r. Nr 125, poz.1371 z późn. zm.), rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 lipca 2004r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem transportu drogowego oraz za egzaminowanie i wydawanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz.U. z 2004r. Nr 159, poz. 1664), rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 czerwca 2004r. w sprawie wzorów zezwoleń na wykonywanie krajowych i międzynarodowych przewozów drogowych osób oraz wpisów zezwoleń (Dz.U. z 2004r. Nr 144, poz. 1519)
PROCEDURA:
Wymagane dokumenty:
- wniosek o wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką.
Do wniosku należy dołączyć:
1. kserokopię licencji;
2. proponowany rozkład jazdy uwzględniający przystanki, godziny odjazdów środków transportowych, długość linii komunikacyjnej podaną w kilometrach, i odległość między przystankami, kursy oraz liczbę pojazdów niezbędnych do wykonywania codziennych przewozów, zgodnie z rozkładem jazdy;
3. schemat połączeń komunikacyjnych z zaznaczoną linią komunikacyjną i przystankami;
4. potwierdzenie uzgodnienia zasad korzystania z obiektów dworcowych i przystanków, dokonanego z ich właścicielami lub zarządzającymi;
5. cennik;
6. zobowiązanie do zamieszczania informacji o godzinach odjazdów na tabliczkach przystankowych na przystankach;
7. wykaz pojazdów, z określeniem ich liczby oraz liczby miejsc, którymi wnioskodawca zamierza wykonywać przewozy.
Termin odpowiedzi: Do 90 dni.
Tryb odwoławczy: Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Burmistrza Miasta Myszkowa, odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie
Załatwienie sprawy:
Odbiór zaświadczenia o wydaniu zezwolenia może nastąpić w jednej z dwóch form:
- osobiście przez wnioskodawcę lub przez pełnomocnika;
- za pośrednictwem poczty.
OPŁATY:
Opłata za wydanie zezwolenia jest wyliczana zgodnie z obowiązującymi stawkami. Za wydanie zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych pobiera się następujące opłaty:
- za wydanie zezwolenia na okres:
- do 1 roku – 100,00 zł.
- do 2 lat – 150,00 zł.
- do 3 lat – 200,00 zł.
- do 4 lat – 250,00 zł.
- do 5 lat – 300,00 zł.
- opłaty dokonujemy w kasie Urzędu Miasta lub bezgotówkowo na konto Urzędu Miasta:
Nr konta bankowego: BNP Paribas Bank Polska S.A. 76 1600 1462 1746 4218 1000 0001
- termin płatności – z chwilą złożenia wniosku.
Za zmianę zezwolenia, polegającą na zmianie danych w nim zawartych pobiera się opłatę w wysokości 10% opłaty uiszczonej za wydane zezwolenie.
Za wydanie wypisu z zezwolenia pobiera się opłatę w wysokości 1% opłaty uiszczonej za wydane zezwolenie.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA:
Wydział Spraw Obywatelskich i Ewidencji Gospodarczej, pok. 150.
Telefon: 34 313-26-82, wew. 148.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Paweł Skotniczny |
Data wprowadzenia: | 2008-01-29 14:24:25 |
Opublikował: | Paweł Skotniczny |
Data publikacji: | 2008-01-29 14:24:25 |
Ostatnia zmiana: | 2023-01-24 14:26:04 |
Ilość wyświetleń: | 3079 |