Zgłoszenie pobytu stałego
URZĄD MIASTA MYSZKOWA
tel. 34 313-26-82
Wydział Spraw Obywatelskich i Ewidencji Gospodarczej (SO)
tel. 34 313-50-33
tel. 34 313-50-33
I. Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018 poz. 2096 t.j.), ustawa z dnia 24.09.2010r. o ewidencji ludności (t. j. Dz. U. z 2018r. Poz. 1382 ), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13.12.2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (t. j. Dz. U. z 2017r. Poz. 2411).
Ustawa z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018 poz. 2096 t.j.), ustawa z dnia 24.09.2010r. o ewidencji ludności (t. j. Dz. U. z 2018r. Poz. 1382 ), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13.12.2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (t. j. Dz. U. z 2017r. Poz. 2411).
II. Wymagane dokumenty
1. Wypełniony i potwierdzony prawidłowo formularz "Zgłoszenie pobytu stałego" (dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka).
2. Dokumenty do wglądu:
- dowód osobisty lub paszport,
- tytuł prawny do lokalu: akt własności lokalu (budynku) tj. wyciąg z księgi wieczystej lub aktualny akt notarialny zakupu nieruchomości, umowa najmu lokalu (aktualna), w przypadku nowego budynku zawiadomienie z Wydziału Geodezji i Kartografii o nadaniu numeru adresowego,
- prawomocne postanowienie sądu ustalające miejsce pobytu dziecka (ustanowienie rodziny zastępczej itp.),
1. Wypełniony i potwierdzony prawidłowo formularz "Zgłoszenie pobytu stałego" (dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka).
2. Dokumenty do wglądu:
- dowód osobisty lub paszport,
- tytuł prawny do lokalu: akt własności lokalu (budynku) tj. wyciąg z księgi wieczystej lub aktualny akt notarialny zakupu nieruchomości, umowa najmu lokalu (aktualna), w przypadku nowego budynku zawiadomienie z Wydziału Geodezji i Kartografii o nadaniu numeru adresowego,
- prawomocne postanowienie sądu ustalające miejsce pobytu dziecka (ustanowienie rodziny zastępczej itp.),
III. Opłaty
Nie pobiera się.
Nie pobiera się.
IV. Termin załatwienia sprawy
Niezwłocznie.
Niezwłocznie.
V. Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Spraw Obywatelskich i Ewidencji Gospodarczej - ewidencja ludności - pokój nr 153
Wydział Spraw Obywatelskich i Ewidencji Gospodarczej - ewidencja ludności - pokój nr 153
VI. Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Nie przysługuje.
VII. Informacje dodatkowe
1. Osoba meldująca powinna uzyskać na formularzu "Zgłoszenie pobytu stałego" czytelny podpis osoby dysponującej tytułem prawnym do lokalu: zarządcy (właściciela, współwłaściciela) lub najemcy (współnajemcy) lokalu potwierdzający fakt zamieszkania pod wskazanym adresem.
2. Osoba obowiązana jest zameldować się na pobyt stały najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
3. Jeżeli akt własności dotyczy tylko terenu lub nie zawiera adresu (ulica, numer) musi być przedstawiony inny dokument potwierdzający istnienie nieruchomości budowlanej (np. "zawiadomienie o nadaniu numeru adresowego").
4. Zameldowania w imieniu osoby obowiązanej do zameldowania może dokonać członek rodziny, opiekun ustawowy lub faktyczny lub każda inna osoba przedstawiając wszystkie nie budzące wątpliwości wymagane dokumenty i potwierdzenia.
5. W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się zgłoszenia może dokonać pełnomocnik na podstawie pisemnego pełnomocnictwa (zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego), po okazaniu przez pełnomocnika jego dowodu osobistego. Złożenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł (pełnomocnictwo nie podlega opłacie skarbowej jeżeli jest udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).
6. Organ wydaje z urzędu potwierdzenie zameldowania na pobyt stały (art. 32 pkt. 1).
1. Osoba meldująca powinna uzyskać na formularzu "Zgłoszenie pobytu stałego" czytelny podpis osoby dysponującej tytułem prawnym do lokalu: zarządcy (właściciela, współwłaściciela) lub najemcy (współnajemcy) lokalu potwierdzający fakt zamieszkania pod wskazanym adresem.
2. Osoba obowiązana jest zameldować się na pobyt stały najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
3. Jeżeli akt własności dotyczy tylko terenu lub nie zawiera adresu (ulica, numer) musi być przedstawiony inny dokument potwierdzający istnienie nieruchomości budowlanej (np. "zawiadomienie o nadaniu numeru adresowego").
4. Zameldowania w imieniu osoby obowiązanej do zameldowania może dokonać członek rodziny, opiekun ustawowy lub faktyczny lub każda inna osoba przedstawiając wszystkie nie budzące wątpliwości wymagane dokumenty i potwierdzenia.
5. W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się zgłoszenia może dokonać pełnomocnik na podstawie pisemnego pełnomocnictwa (zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego), po okazaniu przez pełnomocnika jego dowodu osobistego. Złożenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł (pełnomocnictwo nie podlega opłacie skarbowej jeżeli jest udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).
6. Organ wydaje z urzędu potwierdzenie zameldowania na pobyt stały (art. 32 pkt. 1).
Załączniki (2) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Józef Widera |
Data utworzenia: | 2012-01-19 13:53:44 |
Wprowadził do systemu: | Józef Widera |
Data wprowadzenia: | 2012-01-19 13:53:53 |
Opublikował: | Józef Widera |
Data publikacji: | 2012-01-19 13:54:24 |
Ostatnia zmiana: | 2022-05-05 13:42:08 |
Ilość wyświetleń: | 5570 |