Nadanie numeru porządkowego budynku lub nieruchomości

Szczegóły sprawy

Wydział: Nieruchomości i Urbanistyki.

Komórka: Wydział Nieruchomości i Urbanistyki

Opis sprawy: ustalenie numeru porządkowego.

  1. Pobierz, wypełnij i wydrukuj wniosek. We wnioskach umieszczone są rubryki na dane nieobowiązkowe – telefon/adres e-mail – które nie są wymagane do załatwienia sprawy, ale ułatwią kontakt. Dobrowolne wypełnienie tych rubryk oznacza, że wyrażasz zgodę na przetwarzanie tych danych przez Burmistrza Miasta Myszkowa.
  2. Dołącz do wniosku kopię decyzji o pozwoleniu na budowę lub kopię decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz mapę z usytuowaniem budynku (jeżeli budynek nie jest jeszcze ujawniony w ewidencji gruntów i budynków).
  3. Udaj się  do siedziby Urzędu Miasta w Myszkowie przy ul. Kościuszki 26, złóż wniosek albo wyślij wniosek pocztą lub epuapem.
  4. Po analizie złożonych dokumentów możesz zostać poproszony o ich uzupełnienie bądź udzielenie wyjaśnień.
  5. Jeżeli we wniosku podałeś numer telefonu lub adres e-mail:
    a. oczekuj na telefoniczną lub mailową informację o terminie odbioru zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego,
    b. odbierz zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego w tutejszym urzędzie.

Kogo dotyczy: osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne.

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o ustalenie numeru porządkowego.
  • kopia decyzji o pozwoleniu na budowę lub kopia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz mapę z usytuowaniem budynku (jeżeli budynek nie jest jeszcze ujawniony w ewidencji gruntów i budynków).
  • pełnomocnictwo - jeżeli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę.

Miejsce składania pism: Biuro Podawcze Urzędu Miasta Myszkowa - pok. nr 2.

Forma i termin załatwienia: niezwłocznie nie dłużej jednak niż 30 dni - zawiadomienie

Opłaty: od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej),

Podstawa prawna:

  1. Art. 47 a ust. 5 w związku z art. 47 a ust. 4 pkt 5 lit. a ustawy z dnia 17 maja 1989 r.  - Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1752 z późn. zm.).
  2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. poz. 1368).
  3. Art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.).
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Informacje dodatkowe dla klienta

  1. O ustalenie numeru wnioskować może właściciel lub osoba faktycznie władająca nieruchomością.
  2. Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku albo ogrodzeniu tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru

Dokumenty do pobrania:

  • wniosek o ustalenie numeru porządkowego